Konstrukcja silników samochodowych zmieniała się drastycznie na przestrzeni lat. Silnik w Twoim samochodzie jest zazwyczaj jednym z dwóch typów: silnikiem spalinowym (ICE) lub silnikiem wysokoprężnym. Pomimo podobnych nazw, działają one zupełnie inaczej.
Silnik ICE jest obecnie najbardziej rozpowszechnionym typem . Napędza on niemal każdy samochód na drodze i spala paliwo w celu wytworzenia mocy. Mieszanka paliwowo-powietrzna jest sprężana w cylindrze przez tłok; kiedy mieszanka zapala się, rozszerza się, napędzając tłok w dół i tworząc moment obrotowy, który obraca wał korbowy. Spaliny wylatują przez rury, aby wydalić gazy odpadowe.
Silnik Diesla jest również silnikiem spalinowym, ale wykorzystuje inne źródło paliwa: zamiast benzyny i powietrza, wykorzystuje rodzaj ropy naftowej zwanej olejem napędowym, która sama pochodzi z ropy naftowej. Proces produkcji oleju napędowego z ropy naftowej trwa dłużej niż wydobycie benzyny, ale wytwarza więcej energii na galon i generuje mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Silniki Diesla są również w stanie pracować przez dłuższy czas bez konieczności tankowania; ich wydajność paliwowa może być o 20-30% lepsza niż silników benzynowych, w zależności od sposobu jazdy. Więcej na: motole.pl